Wagner: Tristan und Isolde
Reginald Goodall
Label
Decca
Catalogue No.
4829496
Barcode
00028948294961
Format
4-CD
About
TRACK LISTING / ARTISTS

RICHARD WAGNER
Tristan und Isolde

Tristan: John Mitchinson
Isolde: Linda Esther Gray
König Marke: Gwynne Howell
Kurwenal: Phillip Joll
Brangäne: Anne Wilkens
Melot: Nicholas Folwell
Ein Hirt: Arthur Davies
Ein Steuermann: Geoffrey Moses
Ein Junger Seemann: John Harris

Chorus of Welsh National Opera
Julian Smith
, chorus master
Orchestra of Welsh National Opera
John Stein
, leader
Anthony Negus, assistant conductor
Reginald Goodall

Track previews
Tristan und Isolde, WWV 90: Prelude to Act 1. Langsam und smachtend
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: Unsre Liebe? Tristans Liebe?
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Kurwenal! Hör!
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Ich bin's, ich bin's
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: O diese Sonne!
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Bist du nun tot?...O Wonne! Freude!
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Noch ist kein Schiff zu sehn!
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Noch losch das Licht nicht aus
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Dünkt dich das?...Wo ich erwacht...Der einst ich trotzt
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Hei nun! Wie du kamst?
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Die alte Weise
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Prelude...Kurwenal! He!
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: O König, das kann ich dir nicht sagen
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: Der öde Tag...Tatest du's wirklich?
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: So starben wir
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: Einsam wachend in der Nacht...Lausch, Geliebter
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 1: Westwärts schweift der Blick
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: O sink hernieder, Nacht der Liebe
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: Getäuscht von ihm
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: Isolde! Geliebte! - Tristan! Geliebter!
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: Dem Freund zu lieb
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: Hörst du Sie noch?
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 2: Prelude
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 1: Tristan! - Isolde! Treuloser Holder!
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 1: Begehrt, Herrin...War Morold dir so wert
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 1: Herrn Tristan bringe meinen Gruß
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 1: Kennst du der Mutter Künste nicht?...Auf, ihr Frauen
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 1: Welcher Wahn! Welch' eitles Zürnen!
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 1: Wie lachend sie mir Lieder singen
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 1: Befehlen ließ dem Eigenholde...Weh, ach, wehe!
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 1: Frisch weht der Wind
Tristan und Isolde, WWV 90 / Act 3: Mild und leise wie er lächelt (Isoldes Liebestod)
Recording information

Recording Producer: Andrew Cornall
Assistant Producer: Michael Haas
Balance Engineers: John Dunkerley, Stanley Goodall
Recording Location: Brangwyn Hall, Swansea, Wales, 17–21 November 1980 & 19–23 January 1981
Original Decca LP Release: D250D5
The reissue of this edition of ‘Tristan und Isolde’ has been made possible through the kind support of: Henkell Brothers, Maureen Wheeler, Alun and Pat Kenwood, Elisabeth and Peter Turner, and The Wagner Society in Queensland.

Reviews

‘What will come as a surprise to many is the passion and excitement that the conductor brings to the score – it is an incandescent reading … John Mitchinson sounds a true ‘Heldentenor’ Tristan, very much like Ludwig Suthaus in the Furtwängler recording … Gwynne Howell’s moving and finely sung King Mark would be an asset to any performance of ‘Tristan’.’ Opera magazine, October 1981

‘This may not be the definitive ‘Tristan’; but it is difficult to imagine a more beautiful one … The orchestra is instantly of international calibre … The singing is every bit as good … Linda Esther Gray is an outstanding Isolde … Every note is performed with rare fidelity.’ The Musical Times, April 1982

‘I believe this to be one of the most important Wagnerian recordings ever made, one that future generations will label “historic” … this is a truly great performance, engineered with marvelously free and open sound and a very natural perspective … the result is as close to Wagner’s total concept of musical drama as it may be possible to come.’ Fanfare, November 1995