J.S. Bach: Six Cantatas
Neville Marriner
Label
Decca
Catalogue No.
4829722
Barcode
00028948297221
Format
2-CD
About
TRACK LISTING / ARTISTS

JOHANN SEBASTIAN BACH
CD 1
Cantata ‘Vergnügte Ruh’ beliebte Seelenlust’, BWV 170
Janet Baker, mezzo-soprano

Cantata ‘Ich habe genug’, BWV 82
John Shirley-Quirk, bass

Cantata ‘Sehet, wir gehn hinauf gen Jerusalem’, BWV 159
Janet Baker, mezzo-soprano
Robert Tear, tenor
John Shirley-Quirk, bass
St. Anthony Singers

CD 2
Cantata ‘Ich will den Kreuzstab gerne tragen’, BWV 56
John Shirley-Quirk, baritone
St. Anthony Singers

Cantata ‘Schweigt stille, plaudert nicht’ (Coffee Cantata), BWV 211
Julia Varady, soprano
Aldo Baldin, tenor
Dietrich Fischer-Dieskau, bass

Cantata ‘Mer hahn en neue Oberkeet’ (Peasant Cantata), BWV 212
Julia Varady, soprano
Dietrich Fischer-Dieskau, bass

Academy of St. Martin in the Fields
Neville Marriner


THE COLLECTED NEVILLE MARRINER RECORDINGS OF BACH CANTATAS FOR DECCA & PHILIPS

Track previews
"Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust" Cantata, BWV 170: 1. "Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust"
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 8. Arie: Unser trefflicher, lieber Kammerherr
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 9. Rezitativ: Nun geht und sucht der alte Schlendrian
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 10. Chor (Terzett): Die Katze Läßt das Mausen nicht
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 1. Ouverture
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 2. Arie (Duetto): Mer hahn en neue Oberkeet
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 3. Rezitativ: Nu, Mieke, gib dein Guschel immer her
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 4. Arie: Ach es schmeckt doch gar zu gut
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 5. Rezitativ: Der Herr ist gut: Allein der Schösser
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 6. Arie: Ach, Herr Schösser, geht nicht gar zu schlimm
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 7. Rezitativ: Es bleibt dabei, daß unser Herr der beste sei
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 9. Rezitativ: Er hilft uns allen, alt und jung
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 7. Rezitativ: Nun folge, was dein Vater spricht
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 10. Arie: Das ist galant, es spricht niemand
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 11. Rezitativ: Und unsre gnädige Frau
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 12. Arie: Fünfzig Taler bares Geld
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 13. Rezitativ: Im Ernst ein Wort
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 14. Arie: Klein-Zshocher müsse so zart und süße
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 15. Rezitativ: Das ist zu klug vor dich
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 16. Arie: Es nehme zehntausend Dukaten
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 17. Rezitativ: Das klingt zu liederlich
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 18. Arie: Gib, Schöne, viel Söhne
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 19. Rezitativ: Du hast wohl recht
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 8. Arie: Heute noch, lieber Vater, tut es doch
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 6. Arie: Mädchen, die von harten Sinnen
"Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust" Cantata, BWV 170: 2. "Die Welt, das Sündenhaus"
"Sehet, wir gehn hinauf gen Jerusalem" Cantata, BWV 159: 3. "Nun will ich mich"
"Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust" Cantata, BWV 170: 3. "Wie jammern mich doch die verkehrten Herzen"
"Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust" Cantata, BWV 170: 4. "Wer sollte sich demnach wohl hier"
"Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust" Cantata, BWV 170: 5. "Mir ekelt mehr zu leben"
Cantata "Ich habe genug" BWV 82: 1. Aria: Ich habe genug, ich habe den Heiland
Cantata "Ich habe genug" BWV 82: 2. Recitativo: Ich habe genug! Mein Trost ist nur allein
Cantata "Ich habe genug" BWV 82: 3. Aria: Schlummert ein, ihr matten Augen
Cantata "Ich habe genug" BWV 82: 4. Recitativo: Mein Gott! wann kommt das schöne Nun!
Cantata "Ich habe genug" BWV 82: 5. Aria: Ich freue mich auf meinen Tod
"Sehet, wir gehn hinauf gen Jerusalem" Cantata, BWV 159: 1. "Sehet, wir gehn hinauf gen Jerusalem"
"Sehet, wir gehn hinauf gen Jerusalem" Cantata, BWV 159: 2. "Ich folge dir nach"
"Sehet, wir gehn hinauf gen Jerusalem" Cantata, BWV 159: 4. "Es ist vollbracht"
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 5. Rezitativ: Wenn du mir nicht den Coffee läßt
"Sehet, wir gehn hinauf gen Jerusalem" Cantata, BWV 159: 5. "Jesu, deine Passion"
Cantata "Ich will den Kreuzstab gerne tragen", BWV 56: 1. Aria: "Ich will den Kreuzstab gerne tragen"
Cantata "Ich will den Kreuzstab gerne tragen", BWV 56: 2. Recitativo: "Mein Wandel auf der Welt"
Cantata "Ich will den Kreuzstab gerne tragen", BWV 56: 3. Aria: "Endlich, endlich wird mein Joch"
Cantata "Ich will den Kreuzstab gerne tragen", BWV 56: 4. Recitativo: "Ich stehe fertig und bereit"
Cantata "Ich will den Kreuzstab gerne tragen", BWV 56: 5. Choral: "Komm, o Tod, du Schlafes Bruder"
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 1. Rezitativ: Schweigt stille, plaudert nicht
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 2. Arie: Hat man nicht mit seinem Kindern
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 3. Rezitativ: Du böses Kind, du loses Mädchen
Schweigt stille, plaudert nicht Cantata, BWV 211 "Coffee Cantata": 4. Arie: Ei! wie smeckt der Coffee süße
Mer hahn en neue Oberkeet Cantata, BWV 212 "Peasant Cantata": 20. Arie: Dein Wachstum sei feste
Recording information

Recording Producers: Erik Smith (BWV 159, 170, 211, 212); James Burnett (BWV 56, 82)
Recording Engineers: Hans Lauterslager (BWV 211, 212); Allen Stagg (BWV 56, 82); unidentified (BWV 82, 159, 170)
Recording Locations: St. Paul’s, Knightsbridge, London, UK, 28–29 April 1964 (BWV 56, 82); Decca Studios, West Hampstead, London, UK, 29 & 31 January 1966 (BWV 159, 170); Henry Wood Hall, London, UK, 18–20 November 1981 (BWV 211, 212)
Original LP Releases: L’Oiseau-Lyre OL (SOL) 280 (BWV 56, 82); L’Oiseau-Lyre OL (SOL) 295 (BWV 159, 170); Philips 6514 213 (BWV 211, 212)

Reviews

PENGUIN ROSETTE AWARD: Cantatas BWV 170, 82, 159

‘Shirley-Quirk has a dark voice of considerable beauty, and in BWV 56 he produces a good deal of lyrical, poetic singing.’ High Fidelity, February 1966

‘Shirley-Quirk does some fine lyric singing [in BWV 159] and Miss Baker is in top form. She is equally impressive in BWV 170 … and the sound is first-rate.’ High Fidelity, May 1967

‘There’s plenty of rollicking fun in these new performances of Bach’s most secular of secular cantatas… The slender story is played for all it’s worth. Aldo Baldin is a fine narrator, Julia Varady a defiant daughter, and Dietrich Fischer-Dieskau a magnificently heavy-handed, and heavy-footed, father.’ Gramophone, February 1983 (BWV 211)